produse promotionale Todayadvertising

Fă marketing inteligent cu produse promoționale WOW! + 15 Idei inspirate

Trăim într-o lume consumeristă în care ochiul este obișnuit să conducă rațiunea. Un marketing inteligent este un marketing asumat. Asta înseamnă că dacă vrei cu adevărat să ai rezultate trebuie să înțelegi de ce faci ceea ce faci în campaniile tale.

Poate că nu este cazul tău, dar ca marketer am lucrat de-a lungul timpului cu mulți antreprenori care au așteptarea ca un singur canal să le aducă rezultate WOW. Realitatea este că în ziua de astăzi, când lumea este bombardată de informații, ai nevoie în medie de 12 canale diferite pe care să te promovezi pentru ca piața să știe că exiști.

Vizibilitatea siglei și cunoașterea mărcii

Dacă vrei ca lumea să aleagă produsele tale este nevoie să incluzi cât mai multe elemente în campania ta de brand awareness. Studiind îndeaproape creierul și elementele de neurolimbaj am descoperit că noi, oamenii, ne bazăm mult mai mult pe ceea ce vedem decât pe orice altceva. La un anumit nivel ochiul este cel care ne conduce în procesul decizional. Asta înseamnă că ajungem să avem mai mare încredere într-un brand doar pentru că l-am văzut de cele mai multe ori.

Este vorba, oarecum, despre „legea familiarității”. Cu alte cuvinte, nu contează unde apari, câtă vreme ești vizibil.

Produsele promoționale – cel mai eficient mod de a te promova

Tuturor ne plac lucrurile gratuite. Sunt sigură că și tu te bucuri când primești ceva. Este în natura noastră. Studiile realizate de Asociatia Internațională a Produselor Promoționale arată că 83% din consumatori utilizează produse promoționale mai mult de o dată pe zi (Sursa: todayadvertising.ro/info).

Ba, mai bine, sunt produse pe care chiar dacă nu le tolerezi… nu le arunci. Le dai mai departe. Și asta înseamnă și mai multă reclamă! Imaginea care circulă este cu atât mai benefică decât aceea care stă.

Cum să fidelizezi prin produse promoționale oferite gratuit

Când incluzi în strategia ta de promovare aceste obiecte pe care le oferi în mod gratuit, e bine să nu arunci pur și simplu cu banii pe fereastră pe cele mai la îndemână obiecte. Fii creativ!

Diferențiează-te!

Cum?

Simplu:

Gândește-te: cine este clientul tău ideal?

Foarte mulți antreprenori au o problemă în a spune cine este cu adevărat clientul lor ideal. Sunt atât de dornici să aibă activitate și atât de temători să fie selectivi încât se mulțumesc cu orice și oricine. Se gândesc că dacă îndrăznesc să fie „pretențioși” nu se vor alege cu nimic. Dar secretul unui marketing eficient este tocmai targetarea. Câtă vreme nu ai habar cui te adresezi, vei cheltui mult mai mult pe promovare și vei avea o rată de conversie jalnică.

Decât să cumperi multe lucruri ieftine pe care să le împarți oricui, haotic, mai bine mergi pe variante net superioare din punct de vedere calitativ, cu ajutorul cărora să impresionezi exact pe cine trebuie.

Stabilește clar obiectivul

… Cu alte cuvinte gândește-te din start de ce faci aceste cadouri și ce ai vrea să se întâmple. Dacă obiectivul tău este vizibilitatea, atunci din punctul meu de vedere cele mai practice produse promoționale sunt brichetele. Fumatul este un obicei extrem de social, așa că orice vei alege din categoria brichete-scrumiere va da randament maxim în campania ta!

Am avut o perioadă când făceam marketing unei clinici dentare în care inclusiv medicii erau fumători. Pentru că eram în căutarea unor moduri noi și diferite de a ne promova am început să studiez comportamentul fumătorilor. Am făcut chiar și câteva teste. În urma lor am ajuns la concluzia că nici măcar pixurile nu circulă atât de mult ca brichetele. Fumătorii au tendința să le piardă, să le împrumute, să le uite în diverse locuri… și, în momente de plictiseală, chiar să le studieze.

Dacă sigla, motto-ul, site-ul și eventual numărul tău de telefon (dar aceasta nu este întotdeauna o informație importantă) sunt inscripționate pe o brichetă… și oferi 5.000, ai șanse ca mesajul tău să fie văzut de minim 20.000 de perechi de ochi :D.

În plus, poți strecura mesaje foarte subtile…

Poate că te întrebi de ce ar promova o clinică stomatologică un obicei atât de nesănătos pentru dantură. Și ai dreptate… DAR, tu nu împarți pachete de țigări, ci brichete, pe care le poți folosi și în gospodărie, pentru a aprinde aragazul. Sau la grătar, cu prietenii!

Deci nu trebuie să te autosabotezi printr-o gândire critică limitativă. Și, în plus, am folosit următorul mesaj: „Dacă tot fumezi, NU uita să ai grijă de dantura ta!” Apoi logo, site, adresă.

Rezultatele au fost incredibile!

Fii atent la context

Și contextul contează extraordinar de mult! Până la urmă nu uita că marketingul este despre a te afla în momentul potrivit la locul potrivit… și a fi puțin „vizionar”. Cu cât anticipezi mai bine reacțiile pieței și elementele imprevizibile, cu atât ești mai eficient.

Am lucrat la un momentdat cu o patiserie care urma să sponsorizeze un festival desfășurat în aer liber, în luna mai. Pentru că vremea este extrem de imprevizibilă în lunile de primăvară, am sugerat managerului să personalizeze 200 de umbrele pe care să le țină de rezervă, în cort. În cea de-a treia zi a festivalului, undeva în jurul prânzului ne-am trezit, ca din senin, cu precipitații. Atunci ne-am apucat să împărțim umbrelele. Nu zic cât de mare a fost bucuria celor prezenți și cât impact a avut inițiativa noastră.

Pe lângă faptul că s-a scris despre asta și în presă (deși nu am plătit promovarea… și știi cât de scump este un advertorial într-o publicație bună), se întâmplă și acum să mai văd pe stradă oameni purând acele umbrele!

Cadourile practice sunt cele mai bune!

Există două tipuri principale de cadouri: cele cu valoare emoțională și cele practice.

Cadourile cu valoare emoțională sunt cele pe care destinatarul le pune bine, eventual pe un raft sau într-o cutie cu amintiri. Chiar dacă au fost sau nu pe gustul său, le va pune de-o parte. Că sunt de la tine.
Totuși, când vine vorba despre „tine”, ca persoană juridică, apăi ține cont că valoarea emoțională nu prea există. Și nici nu vrei să oferi lucruri pe care celălalt să le pună de-o parte, la păstrare.

Cadourile cu valoare emoțională sunt, de regulă, nașpa. De ce spun asta? Pentru că nu are nimeni nevoie de ele.

Toți le avem: indiferent că sunt figurine, brelocuri, bibelouri care nu se potrivesc deloc cu stilul nostru sau alte lucruri care nu ne sunt folositoare … totuși, le ținem.

Dacă, în schimb, le avem de la X SRL… mai mult ca sigur ajung în cutia de donații filantropice (asta pentru cine are așa ceva…) sau direct la gunoi.

Așa că fii inteligent și alege practic. Îmi place super mult că acum orice poate fi personalizat la un cost destul de mic. Așadar, dacă vrei să faci cadouri speciale, care să te reprezinte cu brio și care să fii sigur că nu vor ajunge la gunoi, mergi pe următoarele variante:

Set gonflabil pentru călătorii (pernă gonflabilă, mască pentru ochi, dopuri pentru urechi) – având în vedere că acum toți vrem să călătorim și să vedem lumea… și chiar avem ocazia să facem asta mai ușor ca niciodată, acesta este un cadou foarte bun!

Încărcătoare solare – sunt bune pentru momentele în care ieși la plimbare, mergi la iarbă verde sau pur și simplu ai nevoie de energie. Îți păstrează dispozitivele conectate și clienții aproape.

Încărcătoare wireless – dacă un încărcător solar este viabil în orice situație, unul wireless se adresează în mod deosebit clienților care sunt deschiși la inovație și au cele mai performante smartphone-uri. Partea bună este că dacă lucrezi cu persoane juridice (și, în general, companii mari) șansele ca managementul să aibă un telefon incompatibil cu sistemul de încărcare wireless sunt foarte mici.

Baterii externe – chiar mai practice decât încărcătoarele solare, acestea reprezintă o alegere extraordinară. Eu le folosesc în prezent într-o campanie care promovează mișcarea și timpul petrecut în aer liber. Gândește-te puțin: te ajută să rămâi conectat chiar și atunci când ești plecat. Totuși, dacă vrei să ai succes îți recomand să alegi modelele mai puternice și să nu te zgârcești să folosești cele mai ieftine variante de powerbank-uri. Spun asta pentru că dacă oferi un produs care nu ține prea mult și se dovedește a fi ineficient riști să nu ajungi prea departe cu și prin el.

Ochelari VR – sunt tot mai populari și îți oferă variante diverse de personalizare. Îți deschid „ochii” spre o nouă lume, o nouă perspectivă, o nouă legătură cu piața ta.

Căști bluetooth – Am văzut adesea acest model utilizat în campanii de marketing, cu foarte mult randament. Căștile bluetooth personalizate sunt atât frumoase, cât și practice. În plus, la volan salvează vieți!

Difuzor bluetooth rezistent la apă – prin ele îți ajuți piața să rămână într-o stare bună mereu. Muzica este viață, iar firma ta va fi acolo, martor la fericirea celorlalți! Și e bine să îl iei rezistent la apă tocmai pentru că este la același preț cu unul normal… și poate fi luat inclusiv la plajă sau în baie!

Memorii USB – Toți transferăm date. Toți avem nevoie și folosim memorii USB. Un stick frumos, practic și inscripționat cu logo-ul tău te va aduce mai aproape de clienții tăi decât ți-ai imagina.

Set elegant pentru birou – acesta este un cadou special, mai ales dacă vrei ca produsele tale promoționale să ajungă la partenerii tăi de afaceri din funcțiile de conducere. La o negociere poți aduce un astfel de „dar de pace” cu mare încredere.

Agende cu memorii USB incluse – mie, personal, acestea îmi par a fi cele mai bune variante pentru cadourile corporate. Sunt mai bune decât clasicele agende… și, de asemenea, mult mai practice!

Termosuri – cui nu îi place băutura caldă, fie ea ceai, cafea sau… orice altceva? Sau, poate, dimpotrivă: clientul tău are nevoie de apă rece. Oricum ar fi, nimeni nu refuză un termos. El este foarte practic și foarte util. Așa că dacă găsești și un design potrivit, sigur vei avea doar de câștigat.

Tirbușoane – găsești o multitudine de modele. Totuși, dacă te gândești să oferi un cadou mai special, atunci poți merge pe modelele complexe, precum acesta:

Cutii de bomboane – nu în ultimul rând, poți oferi dulciuri. Poți personaliza aceste cutii inclusiv pentru a le ține pe biroul tău sau a le oferi clienților când îți calcă pragul.

Aceste opțiuni sunt viabile indiferent că ai o gogoșărie, o firmă de consultanță în afaceri sau orice altceva. Numele tău va circula… și asta este ceea ce contează cel mai mult!

Mult succes!

Sursa foto: www.todayadvertising.ro 

Acest articol a fost scris pentru Spring Superblog 2020.

Lasă un răspuns