Ce NU ai voie sa mananci cand alaptezi! Alimente și ingrediente interzise si limitate ca și cantitate.

Am alăptat timp de aproape 3 ani… de frică. Nu am avut cine știe ce lapte, mai ales că piticul meu a venit pe lume la limita prematurității și cu o tumoră pe funduleț care l-a oprit, timp de 10 zile, din a se hrăni. Așadar, am fost nevoită să mă cam forțez să am lapte.

Dar mi-am dorit prea mult, mai ales atunci când medicul mi-a spus că de mine ar putea depinde foarte mult recuperarea sa post operatorie.

Echilibrul – principiul minune

Când l-am născut pe Ionuț eram vegetariană. Aveam vreo 3 ani de când renunțasem la carne și mă simțeam incredibil. Totuși, chiar și după o transfuzie de sânge, el tot anemic era. Atunci medicul m-a forțat să introduc carnea în alimentație. O săptămână mai târziu deja hemoglobina lui crescuse de la 6 la 8.

Eu nu zic să mănânci carne. Sincer, nu sunt fan. Zic doar să păstrezi un echilibru și să ții cont că micuțul tău depinde foarte mult de tine… În perioada de alăptare pierzi foarte multe vitamine, proteine și nutrienți, așa că este mult mai înțelept să îți asculți organismul și să nu faci excese de niciun fel. Echilibrul va fi mereu cheia!

Alimente pe care nu ai voie sa le mananci cand alaptezi

Totul se transmite, într-o măsură mai mare sa mai mică, prin lapte la bebe. Dar nu tot ce crezi îl afectează. Îmi amintesc când încă alăptam că toată lumea devenise binevoitoare. Dacă era să mă iau după toți… mâncam doar lapte și supă. Așadar, păstrând în minte faptul că ficatul te va anunța exact de ce are nevoie corpul tău prin pofte, poți mânca câte puțin din orice. Totuși, nu exagera cu următoarele:

Alimente care conțin histamină 

Sursa foto: methodsofhealing.com

Histamina este o substanță considerată a fi responsabilă de apariția colicilor și a iritațiilor/alergiilor. Aceasta este produsă în mod natural de organism, așa că dacă introducem alimente bogate în histamină, nivelul va fi ridicat. Și, dacă la noi, la adulți, nu există cine știe ce reacții… în cazul copilașilor acest nivel ridicat de histamină se va traduce fie prin dureri de burtică și agitație (colici), fie prin diaree, dermatite și chiar probleme de respirație. Din acest motiv, îți recomand să încerci să eviți, pe cât posibil, următoarele alimente:

  • Ansoa
  • Avocado
  • Bere
  • Mezeluri de orice fel și carne extrem de procesată
  • Macrou
  • Șuncă și cârnați
  • Sardine
  • Spanac
  • Murături

Mai sunt și alte alimente care pot crește nivelul de histamină din organism… dar dacă le eviți și pe acestea, ajungi să mă înjuri. Totuși, eu le voi nota doar pentru a-ți recomanda să fii puțin atentă. Dacă vezi că micuța ta minune reacționează în vreun fel după ce le-ai consumat, atunci poate că ar fi mai bine să le eviți. Dacă nu observi nicio reacție, consumă-le fără griji. Ionuț nu a reacționat la niciunele, dar… știi cum e… fiecare copil este diferit. Așadar, uite la ce alimente să fii atentă atunci când alăptezi:

  • Nuci (de orice fel);
  • Ciocolată;
  • Ouă;
  • Lapte și produse lactate în general;
  • Banane;
  • Papaya;
  • Roșii;
  • Căpșuni.

Alimente foarte procesate

Sursa foto: english.fleischwirtschaft.de

Mâncarea foarte procesată este rea și pentru tine, d-apoi pentru copil. Și-a pierdut orice valoare nutrițională și este doar grăsime și materie greu de digerat. Nu sunt nici nutriționist și nici sportiv. Sunt mamă, exact la fel ca și tine, și îmi pasă de sănătatea mea și, mai ales, de cea a copilului meu. Așa că, sfatul meu general este să eviți, pe cât posibil, alimentele de tip fast food. Nu doar cât alăptezi, ci în general. Eu am fost un mare fan al cheeseburgerurilor. Până am făcut o colită de toată frumusețea… Nu aș vrea așa ceva pentru copilul meu.

Alimentele care constipă sau dau gaze

Sursa foto: toriavey.com

Aici trebuie să fii puțin atentă la organismul tău. Dacă știi că există anumite alimente care te constipă, atunci evită-le… pentru că dacă tu te constipi, este foarte posibil ca și bebe să o facă. Și asta nu va fi foarte plăcut pentru niciunul din voi. 

În general, asta înseamnă să eviți: 

  • fasole, varză murată, linte… știi cum e, dacă ție nu îți e bine, de ce să îți chinui copilul? Acum, dacă au venit sărbătorile și miroase toată casa a sarmale, nu te stresa, mănâncă liniștită, dar nu abuza! Una, savurată pe-ndelete, nu va afecta în niciun fel copilul!
  • lactatele (care sunt sărace în fibre) – eu, personal, am fost mare băutoare de lapte în sarcină… și Ionuț nu părea să fie afectat. E adevărat, beam numai lapte de capră roșie (despre care se zice că acționeză împotriva cancerului), dar tot nu cred foarte tare că laptele de vacă, din comerț, afectează copilul atât de rău;
  • carnea roșie – în general se evită dacă nu consumi și legume. Ea conține multe grăsimi saturate care nu sunt benefice micuțului. Dar, dacă tu echilibrezi această carne cu baby carots și broccoli… sau chiar numai cu morcovi, cartofi și porumb (toate la abur), nu vor fi probleme!
  • Banane și kaki verzi – da, ele constipă, dar sunt și foarte sănătoase. Așa că nu exagera, dar consumă-le. Sunt bogate surse de prebioticeși triptofan (precursorul serotoniei – hormonul fericirii).

Dulciuri

Sursa foto: 123rf.com

Evită pe cât poți zaharurile. Ele fermentează și dau dureri de burtică. Mai mult, ele agită copilașul… și nu cred că vrei asta.

De asemenea, fii atentă și la înlocuitorii de zahăr, care sunt extrem de nocivi. Decât să bei coca cola zero, mai bine bei normală. DAR, cel mai bine este să NU bei deloc. Fiindcă este acidulată și acidul nu este ABSOLUT DELOC recomandat în această perioadă. Plus, să nu mai vorbim despre cofeină.

În fine, acestea sunt principalele categorii de alimente pe care să nu le consumi în sarcină. Totuși, eu cred că este cel mai important să fii tu atentă la micuțul tău și la reacțiile lui. Doar TU ești în măsură să știi cel mai bine ce este benefic și ce nu. Ține, totuși, cont de predispoziții!

Copilul tău la ce alimente reacționează?

Un comentariu la „Ce NU ai voie sa mananci cand alaptezi! Alimente și ingrediente interzise si limitate ca și cantitate.

Lasă un răspuns