Content Marketing Pro 2022 – Cât de util mi-a fost?

content marketing pro gratielavlad.ro
Reading Time: 9 minutes

Dacă mă urmărești pe rețelele de socializare probabil ai observat că nu prea mai sunt activă pe nicărieri. Și atunci poate că te întrebi ce aș fi putut căuta la un astfel de eveniment, dedicat special creatorilor de conținut.

Ei bine da. În ultima perioadă am avut marea șansă de a dezvolta proiecte superfaine. Și tocmai pentru că vreau să dau maxim atât în plan personal (viața privată) cât și în plan profesional, am renunțat la tot ce consuma timp inutil.

Așa că redus la maxim timpul pe care îl iroseam postând fără sens, și am decis să îmi optimizez activitatea.

Și despre asta am învățat și azi la Content Marketing Pro.

Despre optimizare. De conținut. De timp. De resurse.

Content Marketing PRO – despre ce a fost vorba

Așadar, cum spuneam, astăzi am participat la conferința Content Marketing PRO, la care mi-am cumpărat acces full imediat ce a fost anunțată într-un newsletter trimis de cei de la Whitepress. Eu am o colaborare foarte faină cu ei, așa că am fost sigură că va fi o investiție bună.

Anyway…

Conferința a fost împărțită în 7, pornind de la o scenă comună, principală, de altfel gratuită… și alte 6 scene secundare.

În toate s-a discutat despre content marketing (desigur), însă din perspective diferite. Așadar, pentru cei ce cumpărau – la fel ca mine – acces complet, se deschideau 6 zone noi, între care se puteau plimba. Domeniile erau:

  • Planificare
  • Scriere conținut
  • Podcast & Vlog
  • Vânzări
  • Design pentru SM
  • SEO

Am stat mult și m-am gândit ce strategie să abordez. Partea bună este că tot ceea ce nu aș fi putut urmări astăzi îmi va fi trimis sub formă de înregistrare mâine. Așa că am stabilit că trebuie să particip live la acea conferință la care aș fi cea mai tentată să pun întrebări (așadar unde știu cele mai puține lucruri, sau unde sunt cea mai conștientă că mai am de învățat).

Deci, clar, am mers pe…

SEO!

Diverse de la Content Marketing PRO 2022

După ce am petrecut prima oră în scena principală, urmărindu-i pe Mugur Pătrașcu, Corina Scheianu și Claudiu Jojatu vorbind despre ce s-a schimbat în industrie și ce ar putea să ne aducă viitorul, am decis să mă mut în tabăra celor care vor să învețe despre SEO.

Dar până una alta să vă povestesc ce s-a întâmplat în scena principală.

Scena principală

Apropo, mi-a plăcut să aflu că brandurile devin tot mai empatice și mai atente la conținut. Era destul de obositor pentru mine să le explic antreprenorilor de ce fac marketing motivațional și de ce nu am de gând să scriu texte ieftine și proaste numai pentru a pune trei cuvinte cheie.

Da, pe fondul recesiunii care ne bate la ușă, sunt convinsă că multe din bugetele de marketing vor fi retrase. Asta înseamnă și că mulți „marketeri” care acum s-au apucat de meserie vor fi nevoiți să se reprofileze.

Din fericire pentru mine și cei ca mine (cu vechime de 10+ ani), asta nu înseamnă decât că ne vom putea axa în continuare tot mai mult pe calitate.

Așadar tendințele pentru 2022 se îndreaptă spre:

  • Autenticitate: publicul cere branduri deschise. Ce a fost de comunicat s-a comunicat deja. De aici depinde în mare de fiecare în parte cum spune mai bine cine este. E vorba de chimie. Mereu a fost… dar acum încep și cei ce ne cer conținut să înțeleagă asta.
  • Empatie: Să înțelegi, ca brand, de ce vine clientul la tine și să mai și rezonezi cu el este minunat. Nu faci asta, nu îi înțelegi nevoile și nu îl asculți (răspunzându-i în materialele tale), zbori repede.
  • Neutralitate: În scena publică se prezintă multe subiecte controversate. Viața actuală este controversată… așa că este ideal să NU abordăm subiecte sensibile precum vaccinul anti COVID (de exemplu).

Apropo de asta… discutam recent cu un antreprenor cu care am avut ocazia să lucrez o bună perioadă de timp. Îmi spunea cu mândrie ce furori a făcut online cu mesajele sale provaccinare… pentru ca de curând să aflu că a devenit cel mai mare promotor anti-vaccin.

Discrepanțele de genul acesta nu sunt OK. Ca marketer am înțeles de mult că acesta este un subiect sensibil pe care nu e ok să îl abordăm. Și rămâne în continuare la fel.

Despre SEO – Search Engine Optimization

Primul trainer care s-a prezentat aici a fost Sorin Drăghici, co-founder DWF. El ne vorbea despre cum se face un proces de planificare SEO și care sunt indicatorii importanți.

Am descoperit aici o platformă faină, despre care nu știam, destul de simpluță dar pe care chiar m-am jucat puțin în pauză. Este vorba despre SimilarWeb.

Nu a fost pentru mine o noutate faptul că 93.88% din traficul google este organic. Pe asta tot bat apa în piua de ani buni. Asta încerc mereu să le explic clienților mei: degeaba crezi că dacă investești în ads o să câștigi. Da. Câștigi pe termen scurt. De acord. Pe termen lung, însă, ai de pierdut.

Conținutul organic este cel care câștigă.

Partea frumoasă (dar totodată grea) este că google a înțeles că noi ăștia care avem o „plăcere bolnavă” pentru scris nu avem chiar chef să concurăm cu roboței care abuzează de cuvinte cheie. Așa că a început să își modifice algoritmii astfel încât să aprecieze cel mai mult un conținut scris atât pentru roboțelul google cât și pentru utilizatorii normali.

Anyway, ce nu m-a încântat să aflu este că google favorizează BRANDURILE generatoare de conținut. Ceea ce înseamnă că dacă vrei să apari în Google nu ai încotro decât să investești masiv în a-i dovedi dumnealui că ești brand.

Pe principiul GO HARD OR GO HOME!

Cum integrezi brand content-ul în strategia SEO?

Simplu, parcurgând doi pași importanți:

  1. Evaluezi SERP-ul (Search Engine Results Page) și vezi ce conținut apare acolo
  2. Creezi conținut similar însă mai bun.

Treaba asta cu producerea de conținut similar mereu mi-a dat dureri de cap. Toată viața mi-am consumat energia încercând să fiu diferită. Multă vreme mi-a fost greu să mă uit la concurență (și încă fac eforturi supraomenești) pentru că nu am vrut să considere cineva că fur. Am fost un fel de „tocilară” (că aveam mereu cele mai bune note din clasă) mândră de faptul că nu am copiat niciodată.

Așa că îți dai seama cum e pentru mine treaba asta cu inspirația.

Detest să mă inspir. Dar nu am încotro. Trebuie măcar să văd ce face concurența, ca să pot să zic: nah, că nu îmi place, eu pot mai bine.

La ce se mai uită Google?

La titlu, authorship, cuprins, structură, abundența imaginilor, citate, șamd.

Așadar Google caută dovezi de relevanță. S-a săturat și el, probabil, la fel ca noi toți, de materiale traduse din alte limbi.

De fapt cred că nimic nu mă irită mai tare ca materialele copiate.

Grrr.

Cum construiești autoritate?

Am mai spus-o și uite că o spune și Sorin Drăghici: autoritatea o construiești prin conținut targetat. Altfel spus: degeaba scrii pentru toată lumea (și, de fapt pentru nimeni). Important este să știi cine este clientul tău!

Ideea este să cauți cât mai multe informații despre clientul tău ideal, să vezi unde se găsește, ce forumuri frecventează și să îi scrii lui.

De fapt, obiectivul tău ca marketer este să devii relevant și să captezi atenția audienței.

În cât timp se văd rezultatele unei campanii SEO?

Tare m-am bucurat să văd că nu sunt nebună și că un om care face bani frumoși din SEO subliniază – încă o dată – ceea ce m-a învățat și pe mine experiența: rezultatele se văd după MINIM 6 luni. De cele mai multe ori pot trece chiar 9-12 luni până începe să facă sens o campanie.

Așadar cine vrea rezultate rapide… trebuie să caute alte metode (și, desigur, să aibă pregătite alte bugete).

Costurile minime pentru o campanie SEO (subliniez, DOAR SEO, nu de marketing) trebuie să pornească de la 800 euro/lună. Sunt multe ore de muncă în spate… și multe taxe.

Boost your content: în scena principală

După o oră de SEO ne-am mutat înapoi pe frontul comun… de unde nu am reușit să iau mare lucru. Dacă la prima oră am avut doar vreo câteva minute în care am suferit din cauza defecțiunilor tehnice, acum cred că am pierdut peste jumătate de oră încercând să mă conectez. Eram 200+ oameni online, din care jumate alergau ca mine, înainte și înapoi.

Așa că nu am prea descoperit cum să promovez conținutul pentru a-l face mai popular.

Nu am încotro decât să aștept înregistrările și să văd acolo ce am pierdut.

Am prins o frântură de discuție despre email marketing și ceva despre faptul că reach-ul organic nu ar mai fi relevant… dar înainte de a sări cu pietre nu am decât să mai ascult o dată înregistrarea. Că poate ce am înțeles eu din categoria:

Pictures Showing The Difference Between What Media Shows Us Vs What Is The  Actual Reality
Sursa foto: noonecares.me

SEO pentru website-uri, cu Lidia Berteșteanu

Uite aici o oră care nu știu când a trecut. Mi-a plăcut atât de mult… și am asimilat atât de multe informații încât parcă încă mai aștept să se așeze.

S-a vorbit despre:

  • Keyword research
  • Strategie
  • Conținut

Am aflat despre extensia de Chrome Keywords Everywhere pe care urmează să mi-o instalez și eu… precum și că platforma ahrefs este chiar mai faină decât știam eu.

Care sunt pașii în scrierea unui material?

Foarte mulți creatori de conținut pornesc direct de la research-ul cuvintelor cheie. Recunosc că și eu făceam această greșeală demult, demult. Totuși, până acolo e cale destul de lungă.

Hai să vedem care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi în realizarea unui material:

#1: Stabilirea direcției principale a business-ului

Aici este vorba despre business în sine, despre ariile în curs de dezvoltare și despre alinierea așteptărilor privitoare la traficul organic.

#2 Stabilirea audienței

Cui te adresezi? Care este profilul ideal al cumpărătorului? Ce nevoi are acesta și cum poți tu răspunde la ele? De aici poți vedea ce întrebări are și cum îi poți oferi informații relevante în cadrul unui articol de blog.

#3 Căutarea cuvintelor cheie

Abia după ce ai intrat cu totul în mintea clientului, ai petrecut ore bune văzând ce anume caută, ce anume îl interesează și pe ce forumuri intră… poți începe să cauți cuvinte cheie relevante.

Mi-a plăcut enorm trainerul. Ne-a prezentat atât de bine structurat toată situația cuvintelor cheie și cum să interpretăm cifrele încât m-a convins să investesc într-un instrument premium, renunțând la cele clasice pe care le foloseam până acum și pe care le consideram suficiente.

#4 Stabilirea structurii articolului

La capitolul structură mereu am fost geek. Îmi plac planurile, structurile realizate în avans (pentru clienții mei, desigur… pe principiul cizmarului care nu are cizme) și mă bucur să văd că aici nu s-au schimbat prea multe.

ce am aflat la content marketing pro

Această informație m-a distrat teribil. Dar îmi dau seama că are dreptate. Așa că trebuie să scriem materiale cât mai ușor de urmărit pentru ca utilizatorii să nu se plictisească atât de repede.

Ce mi-a plăcut la Content Marketing Pro 2022

Tot ce a urmat după Lidia Berteșteanu a fost zgomot de fundal. E adevărat că am făcut și greșeala de a mânca, rapid, două ștrudele irezistibile (pe care tocmai mi le trimisese soacră-mea ca să am energie în timpul conferinței)… așa că m-a cam luat cu somn.

Plus că încă se așezau informațiile.

Devenisem deja curioasă de aplicații.

Cum am în curs câteva proiecte valoroase, m-am apucat să fac mai mult research de cuvinte cheie. Mereu îmi place să pot oferi cât mai multă valoare clienților mei, chiar dacă ei mă plătesc pentru ceva mult mai simplu. E felul meu de a fi. Îmi place să livrez mereu cu steluță.

Așadar, mi-au plăcut tare mult speakerii. Simt că am primit valoare, chiar dacă aplic deja o mulțime din strategiile prezentate, tot e bine să știu că încă sunt pe drumul cel bun.

Știi cum e: dacă la început lucrezi pe o structură (sau orbește) până îți creezi un stil, după ani și ani nu prea mai știi de unde ai plecat, dar știi că funcționează. Așa că e bine să descoperi că încă nu ești chiar în codru cu abordarea ta.

Ce nu mi-a plăcut la acest eveniment

Eu sunt o fire foarte tolerantă, așa că voi spune strict obiectiv faptul că m-au deranjat problemele tehnice. Probabil platforma era de vină. Nu știu. La un momentdat m-am simțit nevoită să închid chat-ul ca să nu mai am tendința de a arunca o privire spre mesajele care tot apăreau, de la persoane care nu vedeau/auzeau nimic.

Apoi am pățit-o și eu (pe principiul că mie nu mi se poate întâmpla).

Mi-a mers apoi de pe telefon (când a picat conexiunea la laptop).

În fine.

În rest nu am ce reproșa.

Cu ce am rămas

De la Content Marketing Pro 2022 am rămas cu mult entuziasm. Mi-am dat seama că poate ar trebui să fac cumva să revizuiesc tot programul și să mai strecor una-două ore/săptămână și pentru mine. Mă refer aici la vlogul și la blogul meu. Deja am și o groază de idei. Timp îmi mai trebuie.

Am mai rămas, de asemenea, cu niște înregistrări valoroase. Abia aștept să pot urmări și restul speakerilor, să văd ce mai e nou pe parte de planificare, vlog, șamd.

Ce vreau să fac mai departe

Momentan trebuie să aștept să se așeze informațiile, iar de mâine voi reveni asupra campaniilor la care lucrez acum. Vreau să mai analizez o dată conținutul pe care urmează să îl creez.

De asemenea, vreau să mă apuc să îmi cumpăr o subscripție lunară la ahrefs și să mă joc cu partea de cuvinte cheie.

Apoi probabil voi face muuulte liste și planuri.

Nu aș fi eu dacă nu aș face multe liste și planuri.

Apropo, vreau să știi că nu m-a pus nimeni să scriu acest material. Pur și simplu m-am gândit că ar fi o oportunitate bună să îți comunic una alta despre mine (căci știu că am neglijat acest aspect în ultima vreme).

Îți mulțumesc că mă urmărești!

Te îmbrățișez cu drag,

Grațiela

About Author

1 thought on “Content Marketing Pro 2022 – Cât de util mi-a fost?

  1. Ce lucruri faine ai învățat! Eu, recunosc, am început să urmăresc tot mai puțin conferințe pe aceste teme pentru că am urmărit deja foarte multe și am citit destule și mi se pare că nu se mai spune ceva nou pentru mine, deci o să mai iau o pauză. Însă informațiile primite de tine sunt perfect utile și relevante! Să îți fie de folos și abia aștept să văd ce vei pregăti după ce totul se va așeza!

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect: