Ce sa mananci DIMINEATA daca ai GASTRITA

Ce sa mananci DIMINEATA daca ai GASTRITA

Se zice că masa de dimineață este cea mai importantă masă a zilei. Cu toate acestea, foarte multă lume sare peste ea sau o decalează. Acesta este un obicei nesănătos, mai ales pentru cei care suferă de gastrită.

De ce este important micul dejun pentru pacienții cu gastrită?

Studiile asupra metabolismului uman demonstrează faptul că un mic dejun echilibrat poate avea extrem de multe beneficii, mai ales asupra pacienților care suferă de gastrită.

În primul rând, micul dejul stârnește metabolismul, ajutând la arderea mai multor calorii pe parcursul zilei (lucru benefic inclusiv pentru cei de suferă de diabet). De asemenea, există o legătură foarte puternică între micul dejun și Indicele de Masă Corporală.

Mai mult, când ai gastrită, ai nevoie să nu obosești stomacul foarte tare, motiv pentru care este bine să oferi un o sursă bogată de carbohidrați dimineața, din care să fie produsă suficientă energie, ca pe restul zilei să poți lua mai multe gustări ușoare.

Idei mediu mic dejun cand ai gastrita

De curând scriam despre ce sa nu mananci cand ai gastrita, asa ca acum m-am gândit că ar fi benefic să discutăm și despre ce anume este recomandat să mănânci, mai ales la micul dejun. 

Întrucât ai nevoie de un meniu cât mai alcalin, dar și bogat în vitamine și minerale (pentru a ajuta refacerea mucoasei gastrice), poți mânca dimineața:

  • Musli cu fructe

Eu am descoperit musli-ul cu fructe într-un moment acut de gastrită. În general dimineața se recomandă consumul de fibre și carbohidrați pentru a furniza energie pentru întreaga zi, precum și pentru a avea o digestie cât mai bună.

Există multe tipuri de musli pe piață. Eu, personal, am ales variantele cât mai naturale, combinate cu fructe confiate (nivelul crescut de fructoză din stafide, merișoare, papaya șamd contribuie la energizarea organismului);

  • Cereale cu lapte/iaurt

Alternativa ceva mai puțin bogată în vitamine o reprezintă cerealele cu lapte. Cerealele pot fi, de asemenea, combinate cu iaurt pentru un tranzit intestinal mai bun.

  • 2 ouă fierte, iaurt și pâine prăjită

De câțiva ani – de când am probleme digestive – micul meu dejun a constat în 2 ouă, iaurt și pâine prăjită. În general am nevoie să mănânc mai consistent, așa că adaug și proteine (cârnați, carne). Fiecare trebuie să țină cont de organismul său și de arderile pe care le are. Totuși, e bine să eviți prăjelile, mezelurile ori carnea procesată. Din când în când mai puneam și câte o feliuță de salam cu șuncă ori parizer (fiind mare fan). Totuși, stomacul reacționa imediat, așa că m-am obișnuit să le țin la distanță.

  • Pește (macrou, somon, sardine, ton)

Sunt persoane care dimineața se simt foarte bine mâncând o salată de ton sau pește simplu. Recunosc ca sunt mare fan al salatei de ton cu roșii, porumb, castraveți și ceapă. Uleiul de măsline este extraordinar pentru gastrită. La fel și Omega 3 din pește.

  • Salată de fructe

Măr fără coajă, banană, papaya, rodie, pară, pepene… acestea sunt cele mai recomandate fructe pentru gastrită. Compotul de fructe este de asemenea indicat pentru a asigura un mic dejun bogat în carbohidrați și vitamine.

  • Supă-cremă de legume

În general legumele cu frunze verzi sunt extrem de benefice. Problema este că nu oricine poate mânca supă-cremă dimineața.

În liceu obișnuia mama să mă forțeze să mănânc o ciorbă înainte de a merge la școală. Protestam incredibil. Totuși, recunosc, îmi prindea foarte bine!

  • Pâine prăjită cu unt și ceai

În final, pentru persoanele care nu sunt foarte încântate de a lua micul dejun, pâinea prăjită cu un +- gem și ceai reprezintă o variantă extrem de potrivită… mai ales atunci când ai gastrită.

Nu uita că nu este recomandat să bei cafea sau ceai negru. Poți, totuși, folosi alternativele decofeinizate cu multă încredere!

Care este meniul tău de dimineață?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top