Reclame luminoase și afișaje electronice – Un MUST HAVE pentru orice firmă

Reading Time: 4 minutes

Pentru că de la birou până acasă traficul este infernal… am avut timp să arunc câte un ochi pe stradă și să văd ce se mai poartă în materie de publicitate.

Vorbim despre un traseu de aproximativ 3 km pe care eu îl parcurg cu mașina, dimineața pe lumină (cu toate că la cât de întunecată este vremea acum… e semiumbră) și seara pe întuneric.

Dacă ziua nu îmi distrage nimic atenția, seara sunt fascinată de multitudinea culorilor și a informațiilor care mă bombardează la nivel subliminal. Nu pot spune că în mod normal sunt atentă la ceva, dar o reclama luminoasa în întuneric este puțin mai greu să o ignor.

Peste 100 afișaje electronice și firme luminoase în doar 3 km

Cu toate că Râmnicu Vâlcea este un oraș mic, el se dezvoltă frumos și este din ce în ce mai viu.

Centrele comerciale sunt locurile în care imaginea este cea mai vizibilă. Indiferent că ești turist sau localnic, nu e nevoie să pășești înăuntrul „mall-ului” pentru a ști care este oferta. Și asta strict pentru că există Panouri LED stradale.

Dar nu doar marii retailerii folosesc reclamele luminoase, ci și firmele mici.

Afișaje electronice pentru informații utile

Afișajul electronic a devenit o modă pentru orice:

  • Știi programul unei farmacii, temperatura de afară, ora… doar uitându-te la crucea aceea frumos luminată;
  • Nu mai intri într-o parcare plină, fiindcă afișajele parcărilor te ajută să știi din timp dacă și câte locuri sunt libere;
  • Chiar și outelt-urile, magazinele second hand și tipul de la colțul străzii care repară calculatoare au adoptat într-o formă sau alta afișajul electronic.
Sursa foto: Smarsoft.ro

Dar, pentru mine, cele mai urmărite astfel de modalități de comunicare sunt, de departe, cele ale benzinăriilor. Îmi place să știu exact, în timp util, cât costă combustibilul. De fapt acesta era un lucru care mă fascina pe deplin în Danemarca, unde se schimba prețul în funcție de oră. La noi nu e chiar așa, dar tot îmi place să observ cifrele mari și luminate … și să mă bucur că încă nu au trecut de 6…

Reclamele mele luminoase preferate

Sunt două lucruri care caracterizează comportamentul consumatorului modern: dinamismul și grandoarea.

Într-o lume a oportunităților este greu să nu cazi pradă tentațiilor. Este greu să rămâi simplu, mai ales când bătaia este pe complexitate, pe mișcare, pe acțiune și… cu alte cuvinte… pe inovație.

Iar eu sunt un client normal, cu exigențe normale și antrenată să fiu atrasă de imagini cât mai spectaculoase, care să nu fie statice.

  1. NURVIL – SEAT

Așa că era normal ca pe primul loc în clasamentul meu (pe ruta parcursă) să fie panoul publicitar al reprezentanței SEAT. În fiecare dimineață când plec la birou, precum și în fiecare seară când mă întorc, admir ecranul imens pe care se mai plimbă câte o mașină frumoasă…

  • ROTAKT

Și cum nu mi-ar plăcea să văd drujbe în acțiune la fel de mult cum îmi place să văd mașini, am ales o reclamă luminoasă extrem de simplă, dar cu un font plăcut, o dimensiune suficient de mare pentru a capta atenția și o culoare la de plăcută – mai ales în anotimpul care se apropie.

  • SHOPPING CITY

Am spus deja că îmi place să văd culori și să mă informez cu privire la firmele care au magazine în interiorul complexului… dar pe lângă asta, mereu am considerat extrem de plăcut vizual acest stâlp.

Sunt sigură că nu va mai dura mult și vom vedea tot mai des panouri vii, colorate, dinamice, asemenea celui de la SEAT, în fața tuturor magazinelor cu o oarecare anvergură. Aceasta este direcția în care evoluează afișajul stradal.

Deja am văzut în centru că avizierele au fost înlocuite cu ecrane LED. Așa că nu văd de ce nu și-ar pune inclusiv restaurantele, în timp, astfel de panouri pe care să afișeze meniul zilei, oferta de nuntă/botez și de revelion.

Tehnologia LED – calitate și rezistență inclusiv în exterior

Firmele de modă veche încă mai țin tăblițe exterioare care nu au niciun impact în întuneric… și să fiu cinstită, nu comunică foarte multe lucruri nici pe lumină, decât cuiva care este absolut interesat de informație. În rest, cine nu caută un cabinet de avocatură, un medic sau un xerox, nu va observa nimic doar din niște afișaje plane și statice. Plus că se decolorează, ruginesc, se rup, își pierd din proprietăți (culoare, rezistență, elasticitate – dacă vorbim de bannere).

În schimb, chiar și dacă nu te interesează cele amintite mai sus, ochiul are tendința de a fugi spre lumină și de a memora imaginile pe care le observă. Astfel se face că după multă vreme, când ai nevoie de un astfel de specialist, îți aduci aminte că l-ai văzut cândva!

De asemenea, dacă sunt poziționate corect și nu sunt expuse vandalismului (asta se poate întâmpla cu orice fel de material publicitar plasat greșit), sunt extrem de rezistente.  Plus că majoritatea vin și cu o garanție premium de până la 5 ani sau ultra-premium, adică până la 10 ani. În acest timp oricum tendințele se schimbă, exigențele pieței cresc și la fel și gusturile antreprenorilor.

Așadar, nu știu cum sună viitorul, dar cu siguranță este foarte animat! Și asta îmi place!

Articol scris pentru Superblog 2019.

About Author

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect: