gomag, creare magazin online, magazin online, promovare, promovare online,

Creare, Promovare și Optimizare Magazin Online cu GOMAG!

Lucrând în marketing am fost adesea nevoită să caut cele mai bune soluții cu privire la expunerea online a colaboratorilor mei. Așa cum spuneam și cu altă ocazie pentru a putea fi pus pe hartă, ca firmă, este esențial să fii prezent în online. Totuși, dacă specificul afacerii tale îți permite, atunci recomandarea mea este să nu stai pe gânduri și să îți deschizi și un magazin online! Chiar dacă TU nu știi prea multe despre asta, nu trebuie să te impacientezi. Există specialiști care te pot ajuta de la un capăt la altul.

Așadar, citește în continuare pentru a vedea cum îți poți crea, promova și optimiza un magazin online, fără prea mari bătăi de cap… și pentru a vedea care sunt (pentru mine, cel puțin) cele mai profitabile și mai tentante idei de magazine online:

Creare magazin online – primii pași

Nu voi mai insista asupra faptului că și o afacere în online este tot… o afacere, așadar ai nevoie de un plan bine pus la punct și de o strategie elaborată minuțios. Chiar dacă ai scăpat de grija chiriilor (și a stocurilor, mai ales dacă prin magazinul pe care ți-l propui faci doar intermediere) și de multe alte neplăceri ale unui magazin fizic, asta nu înseamnă că nu trebuie să fii SRL (sau măcar PFA/II) sau că poți scăpa fără un plan de afaceri.

Dacă vrei mai multe secrete de marketing îți recomand și canalul de Youtube al lui Cosmin Dărăban:

Așadar, presupunând că ai deja un plan de bătaie stabilit (știi ce produse vei vinde, cine este clientul tău ideal, care sunt pasiunile și interesele lui… plus unde îl găsești cel mai des), probabil că te întrebi „cum să îmi deschid un magazin online?

Și primul pas pe care îl ai de făcut în acest sens este să găsești cea mai bună platformă de eCommerce pentru tine!

Ce este o platformă de eCommerce?

O platformă de eCommerce este soluția pentru construirea magazinului tău online. În general ai posibilitatea să îți realizezi site-ul de la zero (ceea ce ar putea fi extrem de dificil, mai ales dacă nu ai cunoștințe masive de programare), sau să alegi să folosești un magazin gata pregătit pentru tine, pe care tu doar să ți-l personalizezi.

În font, o platformă de eCommerce asta îți oferă: un magazin „finisat” pe care tu doar să îl umpli cu tot ce te reprezintă. În ziua de astăzi aceasta este cea mai comună și mai practică soluție pentru vânzarea online, cu atât mai mult cu cât vine la un preț avantajos și cu foarte mult suport în spate. Ai scăpat de programatori pe care să îi plătești full time, de designeri și de mulți angajați.

… ok. Acum că am stabilit ce este aceea o platformă de eCommerce, te poți întreba:

Care este cea mai bună platformă de eCommerce din România?

La această întrebare îți pot răspunde proprietarii celor mai eficiente și mai responzive magazine online. Dar înainte de orice, trebuie să știi ce înseamnă pentru tine cea mai bună platformă. Cu alte cuvinte, trebuie să te gândești care sunt nevoile tale.

Astfel, dacă ai nevoie de:

🌐 O platformă multi-canal

🌐 O platformă scalabilă

🌐 O platformă securizată

🌐 O platformă localizată în România

🌐 O platformă optimizată pentru mobil

🌐 O platformă care să aibă toate funcționalitățile și modulele

🌐 O platformă care să îți ofere suport oricând este necesar

🌐 O platformă care să îți vinzi produsele

Atunci Gomag este răspunsul la întrebarea ta!

Magazin online la cheie

După ce ai ales platforma de eCommerce… îți poți vedea mai departe de afacere. Asta a fost tot ce a ținut de crearea magazinului online. Pentru că dacă lucrezi cu profesioniști, nu trebuie să te stresezi cu nimic. Ai de parcurs doar următorii pași:

🔑 Ceri o ofertă;

🔑 Completezi un formular cu datele tale;

🔑 Primești setup-ul inițial în baza datelor furnizate;

🔑 Alegi tema care ți se potrivește cel mai bine;

🔑 Oferi fișierele pentru magazinul tău (Gomag îți încarcă inclusiv produsele inițiale, fișierele și ce mai trebuie).

Promovare magazin online

După ce ai finalizat magazinul online, urmează etapa de promovare. Aici ai ocazia să îți faci singur strategia și să îți pui la muncă departamentul de marketing sau, dacă nu ai un astfel de serviciu, nu te pricepi și nici nu ești dispus să dobândești astfel de abilități, să apelezi la servicii externe de promovare.

Pentru mai multe idei poți urmări acest filmuleț:

De asemenea, pe blogul celor de la Gomag găsești o mulțime de resurse extrem de valoroase de marketing. De exemplu: Strategii de promovare în social media, strategii de promovare a unui produs pe email, promovarea unui produs prin campanii de marketing, samd.

Optimiare SEO magazin online

Nu este suficient să ai un magazin online și o pagină de facebook pe care să îl promovezi. În general, majoritatea clienților îți vin din google (din motoarele de căutare). Din acest motiv este esențial să înțelegi CUM să îți optimizezi magazinul online din punct de vedere SEO.

În acest sens, îți propun să vizualizezi acest filmulet:

Ce tipuri de magazin online mi-aș deschide eu în 2020

Pandemia ne-a învățat că avem nevoie să fim prezenți în online… și că putem avea o viață chiar ușoară dacă știm să ne adaptăm situațiilor. Astfel, consider că în contextul actual cele mai rentabile magazine online (pentru mine, cel puțin) ar fi:

Magazin alimentar online cu livrare în toată țara

De multe ori vrem să scăpăm de cozile din hypermarketuri… precum și de căratul bagajelor. Ca să nu mai vorbesc de veșnica problemă: pungile! Nu știu cum ai trecut tu peste această perioadă, însă pentru mine cumpărăturile alimentare au fost un calvar, cu atât mai mult cu cât stau în provincie și sunt prea puține magazinele care au livrare și în zona mea.

Așadar, dat fiind numărul mare de căutări în online pentru magazine alimentare online cu livrare în toată țara, consider că ar fi oportună deschiderea unuia nou.

Magazin chinezesc online

Știu că sunt foarte multe și în offline. Și mai știu că poți cumpăra orice vrei direct de pe ebay, wish, aliexpress și altele. Totuși, dacă faci comenzi direct de la mama lor, durează în medie 30 zile până îți ajung.

Există multe cereri pentru astfel de produse în online… și profitul poate fi frumușel. De altfel, prima mea afacere online a fost un magazin cu produse chinezești (când eram în concediu de creșterea copilului). De acolo mi-am permis să mă extind și să trec mai departe la a-mi urma pasiunea. Totuși, nu voi putea uita că profitul a fost frumușel, mai ales având în vedere investiția minimă pe care am făcut-o și faptul că nu știam mai nimic despre afaceri la acel moment.

Magazin pantofi online

Conform statisticilor, pantofii se află în topul celor mai bine vândute produse online. Și chiar dacă există competiție, cererea din piață nu este satisfăcută nici măcar la nivel superficial. Așa că mi se pare o investiție extrem de rentabilă.

Magazin piese auto online

De data aceasta chiar am ales cu inima. Având în vedere faptul că soțul meu deține un atelier de tinichigerie-vopsitorie și adesea restaurează piese auto și elemente de caroserie, mă gândesc destul de serios la extinderea business-ului său în online.

Dar… asta este despre mine :).

Ah, și încă un lucru, costurile pentru deschiderea unui magazin online sunt eligibile pe multe tipuri de fonduri europene. Din acest motiv, dacă ai nevoie de puțină motivație, îți recomand să urmărești filmulețul meu:

Te-am convins? Deci?! Tu ce magazin online îți vei deschide? 😀

8 comentarii la „Creare, Promovare și Optimizare Magazin Online cu GOMAG!

  1. Foarte util articolul pentru cei ce vor sa isi deschida un magazin online. L-am citit pe nerasuflate, fiindca ma intereseaza.

Lasă un răspuns