Ce nu ai voie sa mananci cand esti insarcinata

Când esti insarcinata este foarte important să ai grijă la alimentația ta. Sunt multe lucruri care pot afecta evoluția fătului, motiv pentru care este esențial să ții cont de ceea ce mănânci. De asemenea, este important de știut că fumatul in sarcina afectează considerabil dezvoltarea fatului și poate provoca nașterea prematură sau capacitatea copilului de a asimila alimentele și, în consecință de a lua în greutate.

Ce nu ai voie sa mananci cand esti gravida

În primul rând trebuie să ții cont de două lucruri:

  1. Mănânci pentru tine, nu pentru doi;
  2. Poftele sunt modul FICATULUI de a-ți spune ce îi lipsește organismului.

Așadar, pe timpul sarcinii nu a nevoie decât de 200 calorii extra față de cât mâncai înainte de sarcină. Dacă te lași purtată de „pofte” și faci excese, riști să iei prea mult în greutate și să regreți pe urmă. 

Ține cont să ai o dietă echilibrată

Dacă înainte de a rămâne însărcinată nu îți păsa prea tare de ce mâncai, acum trebuie să te gândești că micuțul din interiorul tău are nevoie să crească sănătos. Am auzit multe păreri conform cărora  nu contează ce mănânci, fiindcă fătul va crește oricum.
Sigur, așa este. Copilul va crește oricum… dar din moment ce ți-ai bătut capul să citești un astfel de material cred că TU nu ești genul de părinte care să vrea să își crească bebele oricum, ci ești acel părinte care vrea ce este mai bun pentru el.

Așadar, dacă și pe tine te interesează sănătatea puiului care se dezvoltă în tine, atunci îți vei aminti că este esențial să ai o dietă echilibrată. Asta înseamnă să mănânci și proteine (nu este momentul să devii vegetariană dacă nu ai fost până acum), carbohidrați, lactate… dar mai ales fructe și legume.

Ce sa NU mananci in exces cand esti gravida

Alimente bogate în Vitamina A

Am făcut un studiu pentru o sesiune de comunicări științifice medicale cândva prin care am indicat caracterul teratogen al excesului de vitamina A în sarcină. Deși avem nevoie de această vitamină, dacă iei Elevit sau orice alte suplimente, este bine să stai departe de alimentele cunoscute pentru cantitatea crescută de vitamina A. 

Așadar, stai departe de:

  • gălbenușul de ou (mai ales crud – pe lângă hipervitaminoză A mai riști să te infestezi cu salmonela);
  • ficat (în special ficatul de porc și vită);
  • legume verzi (mănâncă broccoli, salată verde și spanac, dar NU în exces!! Știu că sunt sănătoase, dar nu exagera);
  • Legume și fructe portocalii, roșii ori galbene (morcovi, papaya)

Ce sa NU mananci DELOC cand esti insarcinata

Ouă crude sau gătite parțial

Dincolo de riscul de hipervitaminoză, ouăle crude pot crește riscul de infectare cu salmonela.

Carne crudă

Carnea crudă este foarte dăunătoare pentru că poate crește riscul de infectare cu listeria.

În general este bine să eviți orice fel de alimente crude.

Ce fructe nu ai voie sa mananci cand esti insarcinata

Sunt puține fructe interzise în sarcină… totuși, există câteva care fie sunt prea bogate în vitamina A (care poate produce malformații), fie provoacă arsuri la stomac, balonare, diaree sau alergii.

Așadar, ferește-te de:

  • căpșuni;
  • papaya;
  • ananas;
  • ochiul dragonului;
  • Pepene galben.

De asemenea, NU uita că este esențial să SPELI bine orice fruct sau legumă înainte de a le consuma. 

Ca să fii în zona sigură, mergi pe caise, afine, cireșe, grapefruit, struguri, kiwi, zmeură, mure, pepene verde.

Ce peste nu ai voie sa mananci cand esti insarcinata

În general este bine ca în sarcină să eviți uleiul de pește. El poate conține poluanți. De asemenea, tonul conține mai mult decât orice pește.

Mai mult, persoanele care vorbesc despre problemele consumului de pește în sarcină fac referire la peștele oceanic. Motivul principal pentru aceasta constă în faptul că în oceane se acumulează foarte mult mercur (care este extrem de toxic pentru sistemul nervos).

Așadar, este indicat ca pe timpul sarcinii să te ferești de:

  • peștele spadă;
  • rechin;
  • macrou;
  • halibut negru;
  • crap;
  • cod de Alaska;
  • biban de apă dulce;
  • bibanul dungat și negru;
  • homar;
  • bibanul de mare.

Din câte poți observa, inclusiv peștii de lacuri și ape curgătoare conțin mercur. Așa că este esențial ca înainte să consumi acești pești să verifici mai întâi avertizările cu privire la conținutul de mercur din acele ape (informațiile acestea pot fi verificate pe internet).

Ca să fii în zona sigură, poți consuma în sarcină somon, cod, creveți, sardine și păstrăv. Redu consumul la 170-200g/săptămână.

Un comentariu la „Ce nu ai voie sa mananci cand esti insarcinata

Lasă un răspuns