Cât de multă apă este recomandat să bem și de ce?

Reading Time: 2 minutes

Corpul uman al unui adult este alcătuit din aproximativ 60-65% apă. Aportul hidric recomandat zilnic este de 35-40 ml/kg corp, ceea ce înseamnă 2,4 l pentru un adult de 60 kg. Însă, dacă nu vrei să stai să calculezi cu atâta precizie de câtă apă ai nevoie, poți urma regula celor 8 pahare care spune să consumi zilnic minim 8 pahare de apă de-a lungul zilei pentru un consum adecvat de lichide.

Pentru a ajunge la acea stare de bine, wellness, după cum o numesc experții în zilele noastre, este nevoie să îți menții trupul hidratat, mintea limpede și spiritul în pace și armonie.

Iată câteva moduri prin care apa acționează la toate nivelurile mai sus amintite.

1. Ajută la maximizarea performanței fizice

Dacă nu ești hidratat, performanța ta fizică poate avea de suferit. Acest lucru este deosebit de important în timpul exercițiilor intense sau când ai de suportat temperaturi ridicate.

Deshidratarea poate avea un efect vizibil dacă pierzi chiar și numai 2% din conținutul de apă din corp.

Acest lucru poate scădea capacitatea de termoreglare, motivația și accentuează oboseala. De asemenea, poate face exercițiul fizic să se simtă mult mai dificil, atât fizic, cât și mintal.

2. Afectează semnificativ nivelurile de energie și funcția creierului

Creierul tău este puternic influențat de starea ta de hidratare.

Studiile arată că și o deshidratare ușoară, cum ar fi pierderea a 1-3% din greutatea corporală, poate afecta multe aspecte ale funcției creierului.

Într-un studiu realizat pe femei tinere, cercetătorii au descoperit că o pierdere de lichide de 1,4% după exerciții fizice a afectat atât starea de spirit, cât și concentrarea. De asemenea, a crescut frecvența durerilor de cap.

Multe alte studii, cu subiecți care variază de la copii la adulți în vârstă, au arătat că deshidratarea ușoară poate afecta starea de spirit, memoria și performanța creierului.

3. Poate ajuta la prevenirea și tratarea durerilor de cap

Deshidratarea poate declanșa dureri de cap(cefalee) și migrene la unele persoane.

Cercetările au arătat că durerea de cap este unul dintre cele mai frecvente simptome ale deshidratării. De exemplu, un studiu efectuat pe 393 de persoane a constatat că 40% dintre participanți au suferit o durere de cap ca urmare a unui aport insuficient de apă în organism.

Mai mult, unele studii au arătat că apa potabilă poate ajuta la ameliorarea durerilor de cap la cei care suferă frecvent episoade de cefalee.

4. Ajută la prevenirea mahmurelii

Mahmureala se refera la simptomele neplăcute experimentate după consumul de alcool.

Alcoolul este un diuretic, deci te face să pierzi mai multă apă decât consumi. Acest lucru poate duce la deshidratare.

Deși nu este principala cauză a mahmurelii, deshidratarea poate provoca simptome precum sete, oboseală, cefalee și uscăciunea gurii.

O modalitate bună de a reduce mahmureala este să bei un pahar de apă între băuturi și să consumi cel puțin un pahar mare de apă înainte de a merge la culcare.

Concluzionând…

Chiar și o deshidratare ușoară te poate afecta atât fizic cât și mintal, iar dacă cele doua nu sunt în armonie nici starea de spirit nu va fi cea mai bună.

Asigură-te că bei suficientă apă în fiecare zi. Este unul dintre cele mai bune lucruri și cele mai ușoare pe care le poți face pentru sănătatea ta.

„Atunci când ţi-e sete, fericirea e un pahar cu apă.”- Liviu Rebreanu

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect: