Cerere în creștere pentru produsele cosmetice naturale în întreaga lume

produse cosmetice naturale, femeie care sta in iarba si se bucura de natura
Reading Time: 3 minutes

Dezvoltarea sectorului cosmeticelor naturale și organice capătă din ce în ce mai mult avânt în întreaga lume, cu o creștere de aproximativ 8-10% pe an. Potrivit unui raport al firmei de consultanță Grand View Research, în 2025 va ajunge la 25.110 milioane de dolari la nivel mondial.

Cerere crescută pentru cosmeticele naturale și organice

Pe piețele cosmetice europene, în cea mai mare parte saturate, se observă o tendință clară: o cerere crescută pentru produse naturale și organice de îngrijire personală. Tendința globală în sectorul cosmeticelor poate fi rezumată perfect cu termenul „verde și curat”. Potrivit cercetătorilor de piață, motoarele din spatele acestei dezvoltări internaționale pozitive sunt consumatorii.

Consumatorul caută acum produse mai delicate și mai naturale, are acces la mai multe surse de informații și alege mai conștient.

Problemele etice și de durabilitate sunt în prim-planul luării deciziilor”, afirma Elfriede Dambacher, expert în industrie și proprietarul companiei germane de consultanță Naturkosmetik Konzepte. Produsele trebuie să aibă o bază de date echitabilă și credibilă pentru acest grup de cumpărători și nu numai că trebuie să fie produse în mod durabil, ci și să ofere transparență de-a lungul întregului lanț de valoare adăugată.

Potrivit lui Dambacher, problema ambalajelor cosmetice devine tot mai importantă ca urmare a discuțiilor legate de poluarea oceanelor prin deșeurile de plastic. „Producătorii și mărcile trebuie acum să îndeplinească cele mai înalte cerințe pentru a satisface clienții”, afirmă Dambacher.

SUA – cea mai mare piață a cosmeticelor naturale

Cea mai mare piață a produselor cosmetice naturale, SUA, variază de la cosmetice „organice” la produse cosmetice „inspirate din natură”. Proporția produselor cosmetice naturale certificate era de aproximativ 20% în 2018.

Cu o cifră de afaceri anuală actuală de 19 miliarde USD, compania americană Persistence Market Research (PMR), New York (SUA) prognoza în 2018 o creștere anuală de peste 430 milioane USD până în 2025,

Piețele internaționale emergente pot fi găsite în prezent în Asia și America de Sud. Coreea de Sud, Singapore, Japonia și India, printre altele, fac încercări majore de a cuceri lumea cosmeticelor naturale și organice. Se observă o dezvoltare și în Brazilia, unde piața cosmeticelor naturale se reinventează. Povestea de succes a cosmeticelor naturale și organice (săpun natural, șampon natural, cremă naturală solida, cremă protecție solară, deodorant natural, demachiant solid) se scrie atât pe piețele externe, cât și în Europa, unde, de exemplu, piețele scandinave de cosmetice naturale stabilesc aceste tendințe.

Cosmetice organice în lume

După o fază de dezvoltare în care s-au concentrat în principal pe piețele lor interne, acum sunt din ce în ce mai internaționalizați.

Așadar, cu disponibilitatea în creștere a produselor pe toate canalele de vânzare online și offline, o prezență puternică în media, bloguri de frumusețe organică și noi mărci inovatoare, industria câștigă din ce în ce mai mulți consumatori.

Diverse evenimente care vizează direct consumatorii sau alte grupuri țintă, precum ambasadorii mărcii și liderii de opinie, atrag atenția asupra beneficiilor cosmeticelor naturale în toată Europa.

De exemplu, Organic Beauty and Wellness Week, o inițiativă lansată de organizația și organismul de certificare organic britanic, Soil Association Limited, Bristol (GB), un membru al Grupului COSMOS, a pus țara într-o adevărată „explozie organică de frumusețe”. Care a fost ideea din spatele inițiativei? Traducerea experiențelor despre produse și informațiile despre cosmeticele organice și naturale certificate în imagini vizuale și oferte atractive.

Cu toate acestea, boom-ul global are și dezavantajele sale. De asemenea, multinaționalele doresc să-și asigure o bucată mare din piață și, pentru a face acest lucru, lansează noi linii de produse destinate clienților care pot fi ușor influențați de „marketingul verde” și de utilizarea diferitelor ingrediente botanice. Din acest motiv, este și mai important să se facă diferența dintre aceste produse și cosmeticele naturale autentice în comerțul cu amănuntul și în comerțul de specialitate, indiferent dacă este offline sau online.

Este clar că diferențierea, specializarea, comunicarea și transformarea digitală sunt provocările și în același timp oportunitățile sectorului cosmeticelor naturale și cosmeticelor organice.

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect: