Aromaterapia: Top 15 uleiuri esentiale pentru persoanele hipersensibile + depresie si anxietate

uleiuri esentiale, depresie, anxietate, hps
Reading Time: 10 minutes

De ceva timp caut să ofer cititorilor mei tot mai multe soluții pentru a fi bine. Sezonul rece este cel în care tot mai multe persoane hipersensibile încep să trăiască stări de singurătate, melancolie, anxietate și chiar depresie. Din acest motiv am considerat oportun să vorbesc acum despre o nouă modalitate de a ține reacțiile neplăcute sub control și de a fi fericiți. Este vorba despre Aromaterapie, sau terapia cu uleiuri esentiale pure, practicată în diverse forme, după cum veți vedea.

Dar înainte de a începe, vreau să vă spun că toate aceste soluții au fost testate de mine, în diferite momente dificile. Și tocmai pentru că rezultatele au fost bune, mă gândesc că ar fi util să împărtășesc experiența mea cu voi.

Persoanele hipersensibile si uleiurile esentiale

Dacă nu știi exact la ce mă refer când spun „persoană hipersensibilă”, te invit să citești materialul meu „Hipersensibilitatea: Ce este, Riscuri medicale + 13 semne că ești o persoană hipersensibilă” sau, dacă preferi varianta audio-video, te invit să te uiți la acest filmuleț:

Ani buni m-am torturat, de-a dreptul, crezând că este ceva în neregulă cu mine pentru că puneam prea ușor la suflet orice. Stările de anxietate nu îmi dădeau pace, iar gândul că aș putea avea nevoie de medicamente mă îngrozea. Așa am ajuns să încerc diverse metode alternative de a-mi găsi liniștea interioară.

Unele au fost rele și distructive (alcool, tutun, abuzuri și dependențe psihologice), în timp ce altele au fost bune (meditația, terapia cu uleiuri esentiale, căutarea sensului în cărți și documentare despre creier și spiritualitate). În final am ajuns să triez toate informațiile și să realizez că, exact ca în practica medicală, lucrurile sunt interconectate. Această interdependență înseamnă că pentru a îmbunătăți șansele unei tehnici de a funcționa este necesar să îmbinăm armonios mai multe elemente.

Am înțeles, în timp, că așa cum boala este declanșată de un cumul de factori, la fel și vindecarea se produce mult mai rapid dacă folosim un cumul de tratamente complementare.

Astfel, ca hipersensibili, avem partea senzorială mult mai dezvoltată decât ceilalți. Asta înseamnă că reacționăm mult mai intens la stimulii senzoriali (auditivi, vizuali, olfactivi, gustativi, șamd). În consecință, deși am fi tentați să credem că acest lucru este pur rău, realitatea este alta. Cu toate că un stimul auditiv (să zicem) ne poate distruge emotional, unul olfactiv ne poate vindeca pe deplin.

În acest filmuleț vorbeam despre 9 lucruri de care au nevoie persoanele hipersensibile pentru a fi fericite:

… Dar aș mai adăuga un lucru: au nevoie să le fie mângâiate simțurile. Iar aromaterapia este o metodă extrem de eficientă de a face asta!

Cum poți scăpa de stres folosind uleiuri esentiale?

Uleiurile esentiale sunt extrase din plante (flori, frunze, fruct, coaja) printr-un proces 100% natural. Principalul motiv pentru care folosim uleiuri esentiale pure în aromaterapie este că acestea nu conțin niciun fel de substanțe artificiale, iar proprietățile curative ale plantelor rămân intacte.

Mai multe studii (a se vedea Referinte) au demonstrat că utilizarea uleiurilor esențiale în diverse forme poate avea efecte extraordinare asupra psihicului. Uleiuri precum cele de care voi vorbi în continuare au ajutat în:

✔️ detensionare emoțională;

✔️ îmbunătățirea somnului;

✔️ îmbunătățirea cogniției și, implicit, a înțelegerii de sine;

✔️ îmbunătățirea stării generale de spirit;

✔️ creșterea nivelului de seronotină și obținerea unei stări de liniște sufletească;

✔️ creșerea capacității de concentrare și a atenției,

Și nu numai.

Cele mai populare metode de utilizare a uleiurilor esențiale pentru a reduce stările de anxietate și stresul sunt:

  • Difuzarea uleiurilor esentiale cu ajutorul unui difuzor de aromaterapie;
  • Diluarea lor în apă;
  • Difuzarea uleiurilor cu ajutorul metodelor clasice (utilizarea unui borcan cu apă fiartă, ca pentru inhalații);
  • Masaj cu ulei esential;
  • Utilizarea lor pe cale internă;
  • Frecarea punctelor de presopunctură de pe corp cu uleiuri esentiale;
  • Inhalarea directă (pentru calmare, în momentele acute);
  • Picurarea lor pe un tampon de vată și lăsarea în încăpere sau tamponarea frunții, a urechilor și încheieturilor.

Ulei de lavanda

Lavanda este, poate, cea mai cunoscută plantă pentru liniștirea psihicului. Studiile au demonstrat că ea are efecte deosebite în reducerea insomniei, anxietății și depresiei.

4 săptămâni de difuzie a uleiului esential de lavanda înainte de culcare poate modifica semnificativ receptivitatea unei persoane hipersensibile.

De asemenea, uleiul esential de lavanda s-a dovedit a fi extrem de eficient în tratamentul sindromului post-traumatic.

Ulei de tamaie

uleiuri esentiale, tameie, ulei de tamaie, ulei esential de tamaie, aromateria,

Tămâia a fost utilizată încă din cele mai vechi timpuri în ritualurile spirituale. Ea nu a fost aleasă întâmplător, ci tocmai pentru că efectele sale terapeutice sunt incontestabile. Astfel, uleiul esential de tamaie, prin aroma sa caldă, ușor picantă ajută la calmarea stresului și a anxietății.

Uleiul esential de tamaie este bogat în molecule de sesquiterpene, care transmit oxigen celulelor sangvine. Acestea au, de asemenea, capacitatea de a șterge sau inactiva codurile greșite din ADN. Din acest motiv sunt considerate a fi extraordinar de eficiente în combaterea cancerului, depresiei și hipersensibilității.

Studiile sugerează faptul că uleiul esential de tamaie, în combinație cu alte uleiuri esentiale, precum lavanda și bergamota, poate avea rezultate favorabile în tratarea durerilor și fricilor inexplicabile.

Ulei de bergamota

Uleiul esential de bergamotă are un puternic efect anti-depresiv și echilibrant hormonal. De asemenea, acesta contribuie la energizarea organismului, îmbunătățește funcția circulatorie și starea de spirit.

Studiile au demonstrat faptul că uleiul esențial de bergamotă, singur, poate reduce anxietatea cu până la 40%, în timp ce combinat cu uleiul esential de lavanda poate scădea tensiunea arterială, inducând calmul și relaxarea mult dorite.

Ulei de musetel

Acest ulei esential este cunoscut pentru efectele sale calmante. Ceaiul de mușețel, consumat de 3 ori/zi reduce stresul. În același fel, tamponarea cu ulei de mușețel pe frunte, în spatele urechilor și pe încheieturi ne poate ajuta să avem parte de liniște o zi întreagă.

Difuzat în aer, uleiul de musetel aduce o stare de liniște tuturor celor prezenți.

Ulei de menta

Uleiul esential de menta este extraordinar pentru persoanele hipersensibile. El nu doar că ameliorează durerile de cap și detensionează fruntea, dar ajută și în cazul altor simptome extrem de des întâlnite în rândul hipersensibililor. Mă refer la:

  • sindromul de colon iritabil (pe care îl calmează, reducând totodată spasmele abdominale);
  • pruritul (mâncărimile) – pe care îl oprește;
  • starea de apatie – uleiul esential de menta are puterea de a îmbunătăți performanța fizică.

Ulei de trandafir

Uleiul esential de trandafir este bun mai ales în tratamentul anxietății la persoanele aflate la menopauză sau la menstruație. Acest lucru se datorează faptului că acționează foarte bine pe funcția hormonală.

De asemenea, uleiul de trandafir este cunoscut pentru tratamentul iritabilității, al atacurilor de panică și depresiei.

Ulei de busuioc

Uleiul de busuioc este bogat în vitamina C și în antioxidanți, motiv pentru care contribuie la reducerea inflamației, atenuează stresul și calmează sistemul nervos. Mai mult, acest ulei esential are efecte benefice asupra glandelor suprarenale, ceea ce înseamnă că atenuează oboseala cronică.

Pentru energizare se poate combina eficient cu uleiul esential de menta.

Ulei de salvie

Uleiul esential de salvie are capacitatea de a induce un sentiment extrem de plăcut de speranță și încredere. Studiile au demonstrat că acesta are un puternic efect antidepresiv, modificând căile dopaminei în creier.

De asemenea, difuzând ulei de salvie poți observa îmbunătățiri în ce privește sentimentele de frică, anxietate. Acestea vor fi înlocuite cu sentimente de calm și relaxare.

Pentru cele mai bune rezultate se recomandă utilizarea uleiului de salvie în combinație cu uleiul de iasomie.

Ulei de iasomie

Încă din cele mai vechi timpuri iasomia a fost utilizată ca tratament natural pentru anxietate, insomnie, depresie și libidou scăzut.

În prezent, studiile sugerează faptul că uleiul esențial de iasomie este la fel de eficient ca anumite medicamente antidepresive! Acesta este capabil să mărească nivelele GABA în modelele de celule experimentale, cu până la de cinci ori mai eficient decât anxioliticele recomandate de medicii psihiatri.

Astfel, uleiul de iasomie este utilizat mai ales atunci când ne confruntăm cu anxietatea socială și un nivel scăzut de energie. El stimulează mintea și induce stări de optimism și încrredere în sine.

Ulei de eucalipt

ulei esential, uleiuri esentiale, ulei eucalipt, eucalipt, ulei esential de eucalipt,

Cu toate că uleiul de eucalipt este mult mai popular în tratamentul infecțiilor sinusale, gripei, bronșitei, răcelilor și, în general în tot ce ține de căile respiratorii, puțină lume știe că el acționează și împotriva stărilor de anxietate.

Uleiul de eucalipt se folosește pentru concentrare și vigilență, eliminarea gândurilor negative și stimularea circulației.

Ulei de cuisoare

ulei de cuisoare,

Adesea persoanele hipersensibile se confruntă cu stări subite de rău, manifestate prin greață și vărsături. În astfel de momente puteți folosi ulei de cuisoare simplu sau combinat cu ulei de menta. Rezultatele sunt dintre cele mai bune!

Ulei de rozmarin

ulei de rozmarin, uleiuri esentiale

Uleiul de rozmarin este cunoscut pentru faptul că ameliorează durerile musculare și stimulează circulația periferică. Totodată, el acționează eficient în tratamentul oboselii cronice, precum și a surmenajului fizic și intelectual.

Din acest motiv, persoanele hipersensibile sau cele care suferă de sindromul burnout vor găsi acest ulei esential foarte util!

Ulei de tea tree (arbore de ceai)

ulei de arbore de ceai, uleiuri esentiale,

Prin puternicul său efect dezinfectant și antialergic, uleiul de arbore de ceai este foarte util persoanelor hipersensibile. El îmbunătățește respirația, mai ales în momentele de panică, și oferă o stare de liniște generală.

Uleiul de tea tree (arbore de ceai) se folosește eficient în combinație cu uleiul de mușețel sau de busuioc.

Ulei de scortisoara

uleiuri esentiale, ulei de scortisoara, ulei esential de scortisoara,

Acest ulei esential ajută în lupta împotriva epuizării și a sentimentelor de depresie și slăbiciune. De asemenea, persoanele hipersensibile se confruntă frecvent cu probleme digestive. Ei bine, uleiul esential de scortisoara este eficient în restaurarea echilibrului digestiv de natură emoțională.

În plus, difuzat în aer poate preveni și chiar trata simptomele de răceală și gripă, combate depresia și oferă o stare de bine.

Ulei de lamaie

ulei esential de lamaie, lamaie, ulei de lamaie

Uleiul esential de lamaie nu este neaparat cunoscut pentru efectele sale antidepresive. El este, însă, un foarte bun antiseptic, detoxifiant și dezinfectant. Eu l-am folosit multă vreme cu succes pentru energizare și liniștire.

Curățând organismul de toxine, uleiul de lamaie poate induce o stare de bine și poate stimula drenajul limfatic. Așa obținem mai multă energie, o piele purificată și o stare generală de sănătate mai bună!

Amestecuri de uleiuri esentiale pentru reducerea anxietății, a stresului și depresiei

combinatii de uleiuri esentiale

Dincolo de utilizarea independentă, există câteva combinații care s-au dovedit a fi extrem de eficiente în reducerea simptomelor neplăcute.

Experiența personală m-a învățat că fiecare om își poate găsi propria formulă optimă. Ceva ce la mine funcționează mai bine, s-ar putea ca la tine să nu spună mare lucru. Așa că te încurajez să încerci și propriile rețete.

Totuși, uite câteva combinații care s-au dovedit a fi eficiente de-a lungul timpului:

💚 Pentru depresie: 3 picături de ulei esential de melissa, 3 picături de ulei esential de portocala și 3 picături de ulei esential de menta;

💚 Pentru stres, înaintea unui eveniment care provoacă agitație: 6 picături ulei esential de lavanda, 2 picături de ulei de musetel;

💚 Teama de naștere și frică, în general: 3 picături de ulei de lavanda, 3 picături de ulei de tamaie, 3 picături de ulei de trandafir;

💚 Pentru o mai bună concentrare: 2 picături de ulei de eucalipt, o picături de ulei de menta, 4 picături de ulei de rozmarin;

💚 Pentru insomnie: 2 picături ulei de lavanda, 2 picături ulei de busuioc, 2 picături ulei de vetiver, 2 picături ulei de melissa;

💚 Pentru relaxare și revigorare: 2 picături de ulei de arbore de ceai, 2 picături de ulei de trandafir, 3 picături de ulei de lavanda, 2 picături de ulei de lamaie;

💚 Pentru liniște: 2 picături ulei esential de salvie, 2 picături ulei de lavanda, 2 picături ulei esential de busuioc, 2 picături ulei esential de iasomie, 2 picături ulei esential de musetel.

Cum pot folosi aromaterapia în alte combinații, pentru cele mai bune rezultate?

Așa cum aminteam și în debutul articolului, cel mai bine este să îmbinăm mai multe elemente, pentru rezultate optime. Hipersensibilii au nevoie de ritualuri. Personal am înțeles foarte bine că stresul și anxietatea pot fi eliminate complet prin îmbinarea următoarelor elemente:

  • O dietă echilibrată și sănătoasă;
  • Exerciții fizice realizate în aer liber;
  • Meditația ghidată: unde poți folosi o combinație de sunet și miros. Dacă folosești un difuzor pentru uleiuri esentiale în timpul meditației poți avea rezultate incredibile!
  • Suplimentarea alimentației cu vitaminele B12 și D (un aspect CRUCIAL în stabilirea echilibrului interior);
  • Utilizarea tincturii de valeriană la nevoie;
  • Sprijin psihoterapeutic (uneori nu poate fi evitat).

De ce recomand uleiurile esentiale pure 100% de la AROMATERIA

uleiuri esentiale

De-a lungul timpului am tot cochetat cu aromaterapia. Am folosit uleiuri din diverse surse (mai mult sau mai puțin de tip MLM). Unele erau naturale, altele chimice. Unele mă făceau să mă simt bine, altele mă agitau.

Când am descoperit Aromateria am fost mai mult curioasă. De la ei am înțeles, în sfârșit, ce face niște uleiuri esentiale să fie the real deal. Este vorba, încă o dată, de un cumul de factori, precum:

  • Sursa plantei;
  • Țara de origine;
  • Solul în care aceasta a crescut;
  • Procesul de creștere, recoltare și obținere;
  • Cine se ocupă de tot acest proces.

În spatele uleiurilor Aromateria am văzut oameni pasionați de ceea ce fac. Am văzut interes față de procesul fabricației, am simțit dragoste față de natură, sănătate și oameni.

În plus, am văzut rezultate. Și cred că asta mă interesează cel mai mult.

Ah, și încă ceva: pe site-ul lor există o funcție foarte faină, care mie îmi place mult de tot. Se numește „rețete”. Acolo puteți selecta cum vreți să utilizați uleiul, ce ulei aveți și ce efecte așteptați, după care vă vor fi generate rețete personalizate.

Chiar merită încercat:

Care este experiența ta cu uleiurile esențiale? Lasă-mi un comentariu. Așa învățăm mai bine unii de la alții!

Te îmbrățișez,

Grațiela

Referințe:

  1. Butje A., Repede E., Shattell M. M. Healing scents: an overview of clinical aromatherapy for emotional distress. The Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services. 2008;46(10):46–52.
  2. Horowitz S. Aromatherapy: current and emerging applications. Alternative and Complementary Therapies. 2011;17(1):26–31.
  3. Lee M. S., Choi J., Posadzki P., Ernst E. Aromatherapy for health care: an overview of systematic reviews. Maturitas. 2012;71(3):257–260.
  4. Herz R. S. Aromatherapy facts and fictions: a scientific analysis of olfactory effects on mood, physiology and behavior. International Journal of Neuroscience. 2009;119(2):263–290
  5. Ilmberger J., Heuberger E., Mahrhofer C., Dessovic H., Kowarik D., Buchbauer G. The influence of essential oils on human attention. I: alertness. Chemical Senses. 2001;26(3):239–245
  6. Diego M. A., Jones N. A., Field T., et al. Aromatherapy positively affects mood, EEG patterns of alertness and math computations. International Journal of Neuroscience. 1998;96(3-4):217–224.

Sursa foto: aromateria.ro, facebook.com/aromateria.ro

16 thoughts on “Aromaterapia: Top 15 uleiuri esentiale pentru persoanele hipersensibile + depresie si anxietate

  1. Ce documentare complexă. Aș vrea să am și eu mai mult timp să mă ocup de aromaterapie, eu tot ce fac e să aprind lumânări parfumate și uneori mai pun uleiuri esențiale (iasomie, de regulă) într-un difuzor de ceramică.

  2. Si eu folosesc uleiuri esentiale de cand le-a descoperit al meu( terapeut fiind) acum mai bine de 9 ani si de atunci le folosim la masaj, le difuzam cu ajutorul unui difuzer sau le pun pe perna pentru un somn odihnitor.

    1. Imi plac uleiurile esențiale, unele sunt relaxante si miros plăcut, pe lângă efectele terapeutice oe care le au. Am citit cu mare interes articolul tău.

  3. Foarte bun articolul tău! Felicitări!
    Ador uleiurile esenţiale şi le folosesc aproape zilnic, aromaterapia fiind aliatul meu.
    Unele informații nu le cunoşteam, de aceea mi le-am notat.
    Mulţumesc!

  4. Am cateva uleiuri esentiale in casa, nu le combin, ci le folosesc pe rând la șters mobila de lemn masiv. Protejeaza lemnul si ma reconforteaza psihic pe mine.

  5. Și eu ceva probleme cu somnul și ma gândeam sa încep sa folosesc uleiuri esențiale. Dar uite ca nu știam ca sunt benefice și alte uleiuri inafara de cel de lavanda.
    Ascultandu-te încep sa cred ca ai eu sunt o persoana hipersensibila..

  6. Am ceva in casa, dar sunt de la firme slabe calitativ entru ca atat imi permit.

    As vrea ceva pentru o minune. Sa ma echilbreze. Sa ma ajute sa ma concentrez, sa ma mobilizez psihic. Sa imi dea energie si sa recuperez 5 ani de nopti pierdute….

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect:

%d blogeri au apreciat: