La volanul unei Honda Civic Type R – Amintiri cu record de viteză: Perspectivă de gagică

COmpetitie superblog gratiela vlad honda
Reading Time: 7 minutes

Astăzi în cadrul competiției SuperBlog am primit o provocare tare draguță din partea Honda. De mult nu am mai avut ocazia să îmi las imaginația singură să zburde… d-apoi să o fac pe viteză, într-un spațiu în care să știu că siguranța este la cote maxime.

Provocarea Honda

Ai fost ales drept pilot al noului model Honda Type R, care va încerca să doboare recordul de viteză la categoria sa pentru un tur al celebrului circuit de la Nurburgring.

Ești entuziasmat de parteneriatul cu această mașină, proiectată cu un ADN sportiv pentru performanță și o experiență de conducere extraordinară, și începi antrenamentele pe circuit pentru marea provocare.

Ai alături de tine drept copilot o personalitate la alegerea ta – orice personalitate, persoană publică, din orice domeniu, din trecut sau din prezent.

Doi oameni speciali, într-o mașină extraordinară, în fața unei provocări unice.  

Te invităm să ne duci alături de tine și copilotul tău în cursa voastră pentru stabilirea noului record de viteză. Pe locuri, fiți gata… START!

Nimic nu mă relaxează mai tare – într-o zi ploioasă ca aceasta – ca un concurs imaginar de viteză, într-o supermașină, pe muzica mea preferată. Pentru o experiență completă, te invit să te conectezi la mine ascultând următoarea piesă (și tot playlist-ul ce urmează):

Să-ți prezint mașina mea din competiție: Honda Civic Type R Redesign

Honda Civic competitie Gratiela Vlad
Sursa Foto: https://ecovelo.info/2019-honda-civic-type-r/
Honda civic type r facelift gratiela vlad blog
Sursa Foto: https://ecovelo.info/2019-honda-civic-type-r/

Modul în care au început japonezii să se joace cu design-ul mașinilor mi se pare deja fenomenal. De multă vreme sunt îndrăgostită de acest model – și da, recunosc, în mod deosebit datorită liniilor agresive și totuși elegante ale caroseriei. Am senzația că această mașină este cumva  adusă din viitor.

Dacă te uiți mai atent asupra regiunilor camuflate ale autoturismului, vei observa o bară de protecție mai adâncă, bara de protecție spate este separată și multe detalii noi în fața orificiilor de aerisire din ambele părți ale modelului.

Este adevărat că eu am ales să merg pe varianta facelift, pentru că mi se pare pur și simplu genială… și îmi lasă multă libertate imaginativă. Nuanța Polished metal metalic combinată cu Rallye Red îi conferă autoturismului exact aerul intergalactic pe care îl ador la mașinile japoneze.

Colecția Civic R – Cel mai rapid vehicul tracțiune față de la Nurburgring

Colecția de tip Civic R înregistrează cel mai rapid vehicul cu tracțiune față din jurul mai multor trasee de curse, inclusiv infamul Nurburgring Nordschleife, conform Ecovelo.

Honda Civic Type R 2019 – interior și exterior

Am spus deja că sunt îndrăgostită de exterior dar, hai să fim serioși… atunci când chiar îți place să conduci, cel care contează cu adevărat este interiorul (vorbim despre design acum, nu despre performanțe). Este ca și în dragoste: oricât de bun ar fi exteriorul, dacă interiorul e ieftin și urât… și lasă de dorit… Mai bine te abții.

Până la urmă, realitatea este că tu, ca șofer, petreci cel mai mult timp înăuntru.

Ei bine, uite interiorul:

interior honda civic 2019
Sursa Foto: https://ecovelo.info

Încă o dată, combinația roșu cu negru, pentru un fan al combinației sport și eleganță, ca mine… este de-a dreptul demențial.

La volanul acestei mașini nu ai cum să simți miros de ieftin (da, mă interesează și mirosul unei mașini atunci când o conduc… și știi bine că și pe tine), și nici nu ai senzația de plastic.

Honda Civic Type R 2018 este ca acel bărbat pe care îl căutăm toate: dur la exterior, dar cald în interiorJ)… Ca să nu mai zic că este o mașină extrem de bine dotată :D. Funcțiile accesibile includ farurile cu LED, borduri superioare cu ecran tactil de 7,0 inchi și Apple CarPlay și Android Auto. Și, cum visez acum, normal că aleg un nivel de echipare superior, care să aibă tapițerie de piele, scaune încălzite (dacă tot e concurs de viteză…am nevoie să se usuce repede), interfețe USB, navigare încorporată, sistem audio modernizat. Ca să nu mai zic că ador volanul și modul în care sunt expuse funcțiile inteligente pe el.

Ce mi se pare mie foarte interesant este schimbătorul de viteze. Sunt mare, mare fan al cutiilor manuale… și când văd acel cap de schimbător rotund… primul lucru care îmi vine în minte este Coupe-ul E-Type de la Jaguar. Mereu am iubit mașinile clasice, motiv pentru care mă încântă maxim să pot trăi o astfel de experiență într-o mașină modernă.

Jaguar E type
Sursa: https://www.flickr.com/

Honda Civic Type R 2019 Performanțe

Brrrr… deja mă iau fiori când mă gândesc că, măcar în mintea mea, voi conduce o asemenea mașină, într-un concurs de viteză (STAI, nu pot să mor în imaginația mea, așa că o să mă dezbrac de hainele mele de mamă, soție și femeie prudentă… și o să devin sălbatică!:)))

Reese Counts, editor al AutoBlog.com declară că estecea mai grozavă mașină cu tracțiune față pe care a condus-o vreodată. Așa că nu am nici un motiv să cred că mie nu îmi va plăcea. Haha.

Modelul care a stabilit recordul de tură la Nurburgring folosește un motor 2.0  VTECH Turbo de 316 CP și cântărește puțin peste 1.3 tone. Nu am găsit nicăieri informații relevante cu privire la performanțele sale în linie dreaptă, dar cu siguranță în aceste condiții mașina va scădea timpul de accelerare la 100 km/h care, în condițiile de concurs este de 5.7 secunde.

Acum să-ți prezint copilotul meu: Ralf Schumacher

Când eram copil (știi tu, vremea aceea în care exista un singur televizor în casă… și vreo 10 programe cu totul, pe undeva prin 1998) obișnuiam să mă uit împreună cu frații mei la Formula 1. Și pentru că trebuia să adăugăm puțină adrenalină momentului, fiecare din noi alegea altă echipă.

Mihai, pentru că era singurul care chiar avea habar de ce se întâmpla acolo… era mereu susținătorul echipei Ferrari și, în mod deosebit, a lui Michael Schumacher.

Gabi, dacă îmi amintesc bine, mergea pe Mercedes și David Coulthard…

Iar eu… nu știu din ce motiv (tind să cred că avea legătură cu faptul că era fratele mai mic și mai chipeș al lui Michael)… m-am îndrăgostit de Mugen-Honda și, desigur, de Ralf Schumacher.

Ralph michael schumacher
Sursa foto: motorsport.com

Ani la rând ne-am păstrat preferințele – cel puțin în materie de șoferi – chiar și când echipele s-au schimbat.

De atunci i-am asociat constructorului Japonez numele Ralf Schumacher. Așa că dacă tot aș putea lua pe oricine alături de mine în mașină, nu mă pot gândi la nicio personalitate mai potrivită.

Să înceapă competiția!

Gratiela Vlad karting
Să începem!

Nordschleife, vineri, 4 octombrie 2019.

Honda – Puterea visurilor!

Mă pregătesc să depășesc recordul de viteză de 7:45,38 pe traseul oficial de 20,83 km, record stabilit anul acesta de noul Megane R.S. Trophy R. În mâinile mele stă presiunea redobândirii titlului de campion a Hondei.

Am mare noroc să fiu susținută direct de marele Ralf Schumacher care, ca întotdeauna, este în formă maximă.

Suntem raci amândoi, așa că ne înțelegem intuitiv. Nici nu am nevoie de prea multă germană – că și așa au trecut mulți ani de când nu am mai exersat această limbă.

După mai multe încercări eșuate de a-l impresiona, trec totuși pe engleză, că am lucruri mai importante de făcut (cum ar fi să câștig cursa).

honda civic
Sursa foto: https://www.youtube.com/watch?v=QYV3yWshHLI

Ne-am așezat și în: 3, 2, 1… START.

Am pornit.

Prima parte a drumului este chiar lină. Nu știu când am ajuns la 168 km/h, dar pot jura că nu simt nimic…. Decât cum îmi crește adrenalina. Sunt încordată cu totul, exact așa cum era de așteptat.

Primele curbe, destul de ușoare, mă surprind plăcut. Mașina nu se desprinde de pe carosabil… fapt ce îmi dă mai mult curaj să nu mai frânez înainte.

Ralf râde pe ascuns de mine… și se uită la ceas. El e obișnuit cu alte categorii… formula 1… viteză. Nah.

Sunt a 3-a în cursă și în fața mea sunt un Golf și celebrul Megane.

Mi se pare atât de îngust drumul… și eu am 228 km/h. Depășesc. Mă îndepărtez.

Peisajul tomnatic este absolut fantastic. Aproape că îmi vine să o las mai încet, după care realizez că în fața mea am un Hyundai Coupe roșu…care sunt destul de sigură că este al lui frate-miu. Și mă întreb cum a ajuns el în fantezia asta a mea.

Mașina se manifestă exemplar. Nu se compară cu nimic din colecția mea (!doh). Iar schimbătorul este genial.

Intru într-o curbă destul de periculoasă cu 95 km/h… și în fața mea un Golf 3 stă pe mijlocul drumului. Ralf e plictisit. A început să îmi cânte The heals are alive with the sound of music.

Mi-am amintit că nu pot să mor, așa că din poziția de relaxare am trecut pe modul meu turbo: capul aplecat înainte, mâinile rigide pe volan, picioarele încordate.

Ador volanul și direcția.

Nu mai scad sub 200 km/h. Nici nu îmi mai pasă de curbe, oricum mașina asta nu simte nimic.

Singura mea grijă e să nu sar de pe drum sau să intru în alt competitor.

Mă trezesc semnalizând depășirile.

Ralf râde.

Am început să vorbim despre băieții noștri.

238 km/h în linie dreaptă și încă nu simt nevoia să mă opresc.

Mai am vreo 2 km și realizez că deja am 7 minute.

În momentul acesta mașina zboară.

Eu nu mai cred că am vreo șansă.

Surprinzător, nu am transpirat. Nu mă simt incomod.

Am ajuns.

7:44.32.

Ralf râde continuu.

Nu știu cum, dar am reușit.

Gata. A venit momentul să mă trezesc… după ce am visat la 220 km/h, trebuie să îmi amintesc de mașinuța mea cu numere roșii care mă așteptă veselă în parcare, pregătită de cursă, cu toți cei… 68 cai ai ei.

Gratiela Vlad sad

Ok. Acum chiar sunt tristă.

About Author

Spune-mi, te rog, ce gândești despre acest subiect: